• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
logo

Taalvorming

Taalvorming maakt kinderen taalrijk

  • Home
  • Aanpak
    • Taalronde
    • Tekstbespreking
    • Genre-taalronde
    • FOCUS op begrip
    • Taalvorming en nieuwkomers
    • Kerndoelen
  • Ons aanbod
    • Begeleidingsaanbod
    • Cursussen
    • Portfolio
    • Meteen zelf aan de slag?
  • Wie zijn wij?
    • Missie en visie
    • Team
    • Partners
  • Meer lezen
    • Publicaties Taalvorming
    • Abonneer je op onze nieuwsbrief
  • Contact

Team coöperatie Taalvorming

foto

Jolijn Kromhout­

Met z'n allen in de kring ervaringen uitwisselen. De verhalen die altijd komen, de interesse die de leerlingen in elkaar hebben en de erkenning bij elkaar maakt elke taalronde weer bijzonder. Het betekenisvol aanbieden van het schrijven van een betoog, instructie, verklaring of historische tekst maakt dat de leerlingen enorm betrokken zijn. En trots dat die kinderen zijn op het eindresultaat. Dit is voor mij wat onderwijs zou moeten zijn.

Specialisatie: Genreteksten, inpassen van Taalvorming in schoolcurriculum, thematisch onderwijs

foto

Wietske Visser­

Voor iedereen bestaat er wel een manier waarop hij zich kan of wil uitdrukken. Wat er ook in de weg zit aan gevoel of kunde. Daarom vind ik de taalronde zo mooi. Sommigen willen graag meteen hun verhaal kwijt aan de hele kring, anderen vertrouwen het liever eerst toe aan het (teken)papier. Maar iedereen heeft iets te vertellen. En verdient het om gehoord en gezien te worden.

foto

Willemijn Vernout­

In mijn werk als consulent Taalvorming en pabodocent merk ik elke keer dat de taalronde een motiverende manier is om taal te leren en te gebruiken. Doordat je werkt vanuit eigen ervaringen, komen kinderen (studenten, leerkrachten) snel op verhaal en ontstaat rijk en betekenisvol taalonderwijs.

Specialisatie: inpassing van Taalvorming in het schoolcurriculum, pabo's

foto

Merlijn Wentzel­

Ik weet nog goed hoe moeilijk ik het vond als we vroeger op school zomaar uit het niets een tekst of opstel moesten schrijven. Ik wist niet waarover, ik wist niet waar ik moest beginnen en ik twijfelde steeds wanneer het ‘goed genoeg’ zou zijn. In een taalronde zie ik kinderen enthousiast en zonder aarzelen over hun ervaringen vertellen, tekenen en schrijven. Of ze nu veel of nog weinig (Nederlandse) taal tot hun beschikking hebben. Daarom ben ik zo enthousiast over de taalronde.

Specialisatie: Taal in combinatie met het pedagogisch klimaat

Footer

Adres

  • Taalvorming
  • Everard Zoudenbalchstraat 5
  • 3552 AK Utrecht
  • info[at]taalvorming[punt]nl
  • Tel: 06-519 83 884 (Jolijn)
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Deze website gebruikt analytische cookies om de website te optimaliseren.Accepteren Lees meer
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN