Medewerkers

Kike Olsder - Directeur
In taalrondes van Taalvorming zie ik kinderen met elkaar in gesprek over wat ze hebben meegemaakt, en wat ze daarbij voelden. Grote voorvallen, kleine voorvallen, allemaal uit de praktijk van het kind. Ze luisteren, vullen elkaar aan, en iedereen kan meedoen. Op elke leeftijd en op ieders niveau. Ik zie plezier wanneer ze vertellen; verwondering over eigen verhalen op schrift en trots op de verhalen in tekenvorm. Taal is een machtig gereedschap.

Mirjam Zaat - Seniorconsulent taalvorming
Eenvoud is de kracht van taalvorming: uit simpele werkvormen komen krachtige verhalen voort, die werkelijke communicatie opleveren in een groep.
Specialisatie: Inpassing van taalvorming in het schoolcurriculum, speciaal Onderwijs, video-interactie begeleiding, Pabo’s, internationale projecten.

Hieke van Til - seniorconsulent taalvorming
In de details zijn eigen ervaringen altijd persoonlijk, verrassend en uniek. Daarom zijn ze zo geschikt als bron van taalonderwijs. Ik vind niets leuker dan in mijn werk met leerkrachten en kinderen, de wereld te bekijken vanuit steeds een ander perspectief. Ik zie elke keer weer dat deze manier van werken niet alleen een stimulerend effect heeft op de taalontwikkeling, maar ook op de betrokkenheid van de kinderen op elkaar en de wereld om hen heen.
Specialisatie: Inpassing van taalvorming in het schoolcurriculum, speciaal onderwijs, VVE, oudercursussen en volwasseneneducatie.

Lisa van der Winden - Consulent taalvorming
Zelfvertrouwen is een van de belangrijkste voorwaarden voor het leren van een (tweede) taal. Doordat iedereen bij Taalvorming op zijn eigen niveau mee kan doen en gemotiveerd is om te vertellen over dingen die hij belangrijk vindt, wordt er zelfvertrouwen opgebouwd. En daarna komt die taal vanzelf wel.
Specialisatie: Voorlezen, oudercursussen

Patty Roos - Consulent taalvorming
Al zestien jaar ben ik leerkracht in het basisonderwijs en vanaf het allereerste begin schrijf ik teksten met mijn groepen op de manier die Taalvorming voor ogen heeft. Taal, schrijven en in gesprek levert bij de kinderen veel plezier op. Ik hoor altijd meerdere keren ‘yes!’ wanneer de kinderen ‘s morgens binnenkomen en ‘de taalronde’ op de dagplanning zien staan!
Specialisatie: Inpassing van taalvorming in het schoolcurriculum

Caroline Kramer - Consulent taalvorming
Ik kom er steeds weer achter hoe belangrijk en bruikbaar het is om concrete, alledaagse eigen ervaringen in de klas met elkaar uit te wisselen en te gebruiken als bron voor het schrijven van verhalen. Het uitwisselen van en filosoferen over diverse onderwerpen wordt ook als leuk en belangrijk ervaren door de kinderen zelf. ‘We praten hier nooit over in de klas’, hoor ik vaak terug
Specialisatie: inpassing van taalvorming in het schoolcurriculum, filosofieonderwijs

Wietske Visser - consulent Taalvorming
Voor iedereen bestaat er wel een manier waarop hij zich kan of wil uitdrukken. Wat er ook in de weg zit aan gevoel of kunde. Daarom vind ik de taalronde zo mooi. Sommigen willen graag meteen hun verhaal kwijt aan de hele kring, anderen vertrouwen het liever eerst toe aan het (teken)papier. Maar iedereen heeft iets te vertellen. En verdient het om gehoord en gezien te worden.

Willemijn Vernout - consulent Taalvorming
In mijn werk als consulent Taalvorming en pabodocent merk ik elke keer dat de taalronde een motiverende manier is om taal te leren en te gebruiken. Doordat je werkt vanuit eigen ervaringen, komen kinderen (en studenten en leerkrachten) snel op verhaal en ontstaat rijk en betekenisvol taalonderwijs.
Specialisatie: inpassing van Taalvorming in het schoolcurriculum, pabo's
Bestuur
Fenna van Hout (voorzitter)
Marjolijn Willemse (secretaris)
Laura Thomassen (penningmeester)
Hanane Abaydi (bestuurslid)
Gabriël Maassen (bestuurslid)