Begeleiding Taalvorming voor individuele leerkrachten
- Doelgroep:
- Extra Aandacht Voor:

In drie klassenbezoeken geven wij de leerkracht praktische ondersteuning bij het ontwikkelen van interactiever taalonderwijs en het effectiever gebruik maken van de ervaringen van de kinderen
We gaan uit van de sterke kanten van de leerkrachten en we kijken samen met hen hoe zij deze kunnen uitbouwen. Wij bereiden samen met de leerkracht lessen voor, denken mee, observeren en geven voorbeeldlessen. Na elke les is er een nagesprek.
Individuele coaching kan onderdeel zijn van begeleiding per bouw.
Onderbouw: accent ligt op taaltekenen en bijschrijfgesprekken als belangrijke strategie voor beginnende geletterdheid.
Midden- en bovenbouw: accent ligt op het begeleiden van teksten schrijven en de rol van gesprekken daarbij.
Opbrengst:
- Leerkrachten oefenen in vaardigheden, die de betrokkenheid van kinderen vergroten: goede vragen stellen, afstemmen op kinderen, goede gespreksonderwerpen bedenken
- Leerkrachten krijgen inzicht in het effect van hun handelen
- Leerkrachten leren activerende spreek- en schrijfwerkvormen doelgericht inzetten
Meer lezen: